10 a 12 Dezembro 2014 - São Paulo - Brasil

Leandro Martins Cioletti - UnB
e-mail: cioletti@mat.unb.br

Livro de resumos

• Quarta - 14:00-14:30 - Julio Andrade (University of Oxford)
          Some Problems in Analytic Number Theory for Polynomials over Finite Fields
  • Quarta - 14:30-15:00 - Petrus H. R. dos Anjos (Universidade Federal de Goiás (UFG))
          Zeons and Combinatorial identities
  • Quarta - 15:00-15:30 - Silas L. Carvalho (Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG))
          Quasiballistic and quasilocalized Schrödinger operators are generic
  • Quarta - 15:30-16:00 - Carlos Felipe Lardizabal (Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS))
          Open quantum random walks and the recurrence problem
  • Quinta - 16:30-17:00 - Gustavo de Oliveira (Universidade Federal de São Carlos (UFSCar))
          Quantitative derivation of the Gross-Pitaevskii equation
  • Quinta - 17:00-17:30 - Rogério Gomes Alves (Universidade Federal de Ouro Preto (UFOP))
          The algoritmic Lovász Local Lemma and Hard Core lattice gas
  • Quinta - 17:30-18:00 - Sandro Gallo (Universidade Federal do Rio de Janeiro (UFRJ))
          Stochastic processes with long memory
  • Quinta - 18:00-18:30 - Jairo Mengue (Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS))
          Entropy, pressure and duality
  • Sexta - 8:30-9:00 - Manuel González Navarrete (University of São Paulo (USP))
          Phase transition in ferromagnetic Ising model with a cell-board external field
  • Sexta - 9:00-9:30 - José Javier Cerda Hernández (University of São Paulo (USP))
          Critical line for a Potts model coupled to causal dynamical triangulations
  • Sexta - 9:30-10:00 - Maël Mevel (Université de Bordeaux)
          Frenkel-Kontorova model and Gibbs measures
  • Sexta - 14:00-14:30 - Julián F. Martínez (Universidad de Buenos Aires)
          Variational description of Gibbs-non-Gibbs dynamical transitions for spin-flip systems
  • Sexta - 14:30-15:00 - Wioletta Ruszel (Technische Universiteit Delft)
          How do we know that the creations of worlds are not determined by falling grains of sand?
  • Sexta - 15:00-15:30 - Cristian Spitoni (Utrecht University)
          Series of metastable states for Reversible Probabilistic Cellular Automata
  • Sexta - 15:30-16:00 - Simone Vasconcelos da Silva (Universidade Federal de Goiás (UFG))
          Phase Transition in a Bidimensional Random Polymers Model
  • Os organizadores agradecem ao programa de pós-graduação em Estatística do Instituto de Matemática e Estatística (IME-USP) pelo apoio financeiro concedido para esta sessão.